Sun, Fun und Spaß - Das Leben des Michael N.

Wildlife-Adventures Rundreise  sdliches Afrika vom 03. - 25. April 2005 zusammen mit Karsten

Scroll to the English-language version==> please up to the end of the German travel description

Von Sdafrika (Kapstadt) ber Namibia, Botswana bis Zimbabwe (Victoria Flle) ber 5.000 Km

In unserer Wildlife Adventures Gruppe waren noch Rachel + Jacquie aus  England, Elan + Daniel aus USA, Esther aus Spanien, Susan + Bill aus Australien, Alison + Marc aus Sdafrika, James aus Kanada, Jrgen+ Giesela + Thomas aus Deutschland, sowie unser Guide Warren aus Sdafrika und Joseph unser Fahrer aus Zimbabwe. Eine bunt gemischte Truppe die in den drei Wochen viel Spa zusammen hatte.

Wer sehr neugierig ist kann schon hier zu den zahlreichen Fotos von Karsten und mir linken

Pictures ========>>>>>>>>   Karsten`s Afrika Pic`s

Pictures ========>>>>>>>>>>   Micha`s Afrika Pic`s

Wer noch etwas Geduld hat, liet erst den Reisebericht *gg*

Am. 4.4.2005 sind Karsten und ich schon recht frh (7.50 Uhr) in Kapstadt eingetroffen. Nachdem wir in  unsem Hotel waren haben wir dann die Stadt erkundet. Mit einem Topless Bus sind wir durch die Stadt und  haben uns das Interessanteste angesehen. Besonders lange haben wir natrlich am Tafelberg Stop gemacht. Wir waren natrlich auch auf dem Tafelberg, mit der phantastischen Aussicht auf zwei Ozeane (atlantischer und indischer Ozean). Ein schner Tag, auch wenn wir am Abend recht mde waren, da wir nun schon fast 40 Stunden ohne Schlaf waren.

Am nchsten Tag, nachdem wir ausgeschlafen und reichlich gefrhstckt hatten, sind wir zu unserer Township Tour aufgebrochen. Hier haben wir der Bevlkerung Kapstadt`s ber die "Schulter" geschaut und dabei einiges von deren jetzigen Leben und vor allem auch von Ihrem (der schwarzen) Leben wrend der Apartheit, erfahren.

Am Abend hatten wir dann unser Meeting mit unserem Wildlife Adventure Team.

Am Morgen des 06.04.2005 ging dann unser eigentliches Abenteuer erst richtig lo.

1.Tag:  Kapstadt - Gariep Fluss; 800 Km Fahrt entlang der Westkste zum Gariep Fluss. Zeltlager am Fluss.

2.Tag:  Kanutour auf dem Gariep Fluss

3.Tag:  berqueren der Grenze nach Namibia und weiter bis zum Fish River Canyon. Spter ein atemberaubender Ausblick auf den grten Canyon der Welt mit einem phantastischen Sonnenuntergang.

4.Tag: 600 Km fahrt nach Sesriem. Zeltlager. Nachmittags Entspannen am Pool.

5.Tag  Aufstehen vor Sonnenaufgang dann zu den eindrucksvollen Sanddnen von Sossusvlei. Diese bis zu 250 m hohen Sanddnen, bestehen teilweise aus dem Sand, der westlich gelegenen Kalahari Wste und teilweise aus dem vom Meer her kommenden Sand. Wir erklimmen eine ca. 150 m hohe Sanddne und erleben einen wunderschnen und eindrucksvollen Sonnenaufgang.

Dannach machen wir eine gefhrte Wstenwanderung, bei der wir das Entstehen und Vergehen von Wstenoasen, sowie weiteres Interssantes ber die Wste und Ihre Bewohner erklrt und gezeigt bekommen.

6.Tag  Weiterfahrt nach Swakopmund. In dieser deutsch wirkenden Stadt (Namibia war eine alte deutsche Kolonie: Deutsch-Sd-West-Afrika) wird sogar deutsch gesprochen :-)  Hier bernachten wir das erste und einzige mal in richtigen Betten :-) im Hotel "Grner Kranz".

7.Tag. Der Tag steht zur freien Verfgung. Zum Shoppen, Sandborden, Quad-Biken, Sky-Diving etc.  Ich entscheide mich fr`s Quad-Biken in den Sanddnen und  habe sehr viel Spa. Nachmittags: Stadtbummel.

8.Tag  Wieder eine lange fahrt von ber 580 Km zum Etosha Nationalpark. Nach der Ankunft und dem obligatorischen Aufbau unseres Zelt-Nachtlagers, machen wir gleich eine Tier Beobachtungsfahrt. Wir sehen bereits an diesem Tag viele Tiere sehr nah: z.B. Antilopen, Springbcke, Zebras, uvm. Und auch ein Rudel Lwen, das sich in der Nachmittagssonne fletzt.

9.Tag: Dieser Tag steht ganz im Zeichen der Tierbeobachtung im Etosha NP. Nach frhem Aufstehen, starten wir bereits um 6 Uhr morgens um am khlen Vormittag noch viele Tiere zu sehen. Wieder sehen wir ein Lwenrudel ganz nah. Auerdem noch Giraffen, Elefanten, Kudus, Staue uvm. Ein wirklich beeindruckender Tag, an dem wir natrlich sehr viel Fotos gemacht haben :-)

10. Tag: Fahrt zum Waterberg Plateau. Der Rest des Tages ist fr "Our own Leisure". Unter anderem machen Karsten, Racel, Jacquie, Bill und  ich eine Wanderung durch den Busch. Aber auch ein gemtliches Bad im Pool darf heute nicht fehlen :-)

11. Tag: Heute geht es ber Windhoek (Namibias Hauptstadt) nach Gobabis. In Winhoek verbringen wir ein paar Stunden auf eigene Faust, hauptschlich mit shoppen. Auerdem ist zur Zeit gerade ein Karnevalsumzug. Sehr lustig anzusehen; Funkenmariechen in Namibia :-)

12.Tag: Heute berschreiten wir die Grenze zu Botswana und  schlagen unser Nachtlager, direkt vor den Toren des Okavango Deltas, in Maun auf.

13.Tag: Schon am frhen morgen machen wir uns mit Gelndewagen auf ins Delta. In Makoros (Kanus) werden wir von Fhrern durch die Irrgrten aus Kanlen und Lagunen geschifft. An unserem Zeltplatz, der diesmal wirklich mitten in der Wildnis liegt (keine Duschen, kein Zaun + kein Klo), schlagen wir unser Lager fr zwei Tage auf.  Am spten Nachmittag werden wir, zu Fu, durch die Wildnis gefhrt. Dabei sehen wir Zebras, Affen, Elefanten und Giraffen.

14.Tag: Heute ist mal wieder frhes Aufstehen angesagt *g* Um 6 Uhr beginnen wir eine vierstndige Wanderung durch das Delta. Leider haben wir diesmal etwas weniger Glck mit den Tieren. Dafr bekommen wir interessante Einblicke in das leben der Wildnis.

15.Tag: Nach dem Frhstck geht es wieder mit den Makoros zuck, ber das Delta, zu unserem Basislager in Maun. Weiterfahrt nach Nata, wo wir auf einer sehr schnen Camping-Lodge bernachten.

16.Tag: Weiterfahrt zum Chobe Nationalpark, mit einem der grten Wildbestnde Botswanas.  Eine Bootsfahrt auf dem Chobe Flu, bis nach Sonnenuntergang, zeigt uns viel Tiere im Wasser und zu Lande (Nilpferde, Krokodile, Vgel, Elefanten, Antilopen etc.). Am Abend haben wir gemeinsam ein schnes Essen  in der Safari Lodge.

17.Tag: Wieder einmal geht es vor Sonnenaufgang los. Diesmal erkunden wir den Chobe NP per Jeep. Wir sehen hautnah viele wilde Tiere, wie Springbcke, Zebras, Antilopen usw. Als krnenden Abschlu dieser Fahrt, sozusagen als Abschied von der beeindruckenden Tierwelt Afrika`s, begegnet uns der Knig der Tiere: Ein mnnlicher Lwe. Und  das aus einer atemberaubenden Nhe von weniger als  5 m, ohne schtzende Buskabine :-)  !!!!!

Gegen Mittag verlassen wir den Chobe NP und fahren zu den Victoria Fllen in Zimbabwe. Diese beeindruckenden Wasserflle sind ber 1 km breit und 100 m hoch und mit 500.000 qm Wasser pro Minute einzigartig.  Bei der Besichtigung der Vic Falls, bei der wir tchtig nass werden, knnen wir nur besttigen, das sie zu den 7 Naturwundern der Welt gehren!!!

18.Tag: Der heutige letzte Tag steht zu unserer freien Verfgung. Wir nutzen den Tag fr eine Rafftingfahrt auf dem Zambesi. Diese Fahrt auf einem der schwersten Wildwasserflsse war sehr beeindruckend und  hat uns allen wahnsinnig viel Spa und Fun gebracht. *gg*.

Da wir am frhen Nachmittag noch Zeit haben, machen wir noch einen Helikopter Flug ber die Victoria Flle. Nicht ganz billig der Spa, aber auf jeden Fall sehr sehenswert und beeindruckend.

Am Abend gehen wir gemeinsam Essen zu einem tollen Buffet mit Unterhaltungsprogramm. Hier knnen wir die afrikanischen Leckerbissen, wie Strau, Krokodil, Antilope usw. probieren.

19.Tag: Nun geht das Abenteuer zu Ende. Nach dem Ausschlafen (zum ersten mal) knnen wir noch einmal  shoppen und langsam anfangen unsere Sachen fr den Rckflug zu verstauen. Gegen Mittag verlassen wir dann nach und nach unser Camp und  unseren Reisecampingbus der fr fast drei Wochen unser Zuhause war.

Das war wirklich ein sehr schner und abwechslungsreicher Urlaub, bei dem wir viele Eindrcke gesammelt haben. Besonders von Land und Leuten und  der phantastischen Tierwelt Afrikas.

Einen besonderen Dank an unseren Guide Warren, der sich als sehr kompetent und freundlich erwiesen hat und  der immer fr uns  da war.

The " BIG  Five "

Afrika, wir kommen wieder!!!!  :-))

Fotos  ==>>>>  Karsten`s Afrika Pic`s   /  Micha`s Afrika Pic`s

English Version

The Northern Quest;  Of South Africa (cape city) over Namibia, Botswana to Zimbabwe (Victoria Falls) over 5.000 km/3.200 miles

In our Wildlife Adventures group still Rachel + Jacquie from England, Elan + Daniel from the USA, Esther from Spain, Susan + Bill from Australia, Alison + Marc from South Africa, James from Canada, Juergen+ Giesela + Thomas, Karsten and I am from Germany, as well as our Guide Warren from South Africa and Joseph our driver from Zimbabwe. A multicolored mixed troop they in the three weeks much fun together had.

In the evening, 05.04.2005, we had then our meeting with our Wildlife Adventure team.

In the morning, 06.04.2005, then our actual adventure finally begin.

DAYS 1 &2 - Depart Cape Town for the Gariep (Orange) River

We depart Cape Town at approx 07.00 am, heading for the Gariep River and our camp, Fiddlers Creek, on the banks of the river. This rustic reed river camp is situated on the South African side of the river. This is your first night's camping and your guides will give you a full demonstration on how to set up your tents.

Normally during or after your evening meal, your guides will talk about the following days' activities and let everyone know the time for breakfast for the following morning. Where meals are specified in this dossier, they are included and will be prepared by your guides with some assistance from you. Optional activities available include: walks along the river, canoe trips, sundowner cruises, or just relax at the bar right on the river. CAMPING:  Fiddlers Creek

DAY 3 - The Fish River Canyon

Border Crossing

Our first border crossing is into Namibia on Day 3 as we head for the awesome Fish River Canyon.

We camp at Hobas camp, which is run by the National Parks of Namibia. There is a small shop, which stocks only basics, and a swimming pool for relaxation. There will be ample time to take in a beautiful sunset over the canyon, or partake in an optional walk. Cambing: Hobas

DAYS 4 & 5 - The Namib Naukluft National Park, and some of the world's highest sand dunes

We continue on to The Namib Naukluft National Park and the giant sand dunes of Sossusvlei. This is one of the world's oldest deserts, offering over 130 million years of natural wonder and some of the highest sand dunes in the world! Adventure activities abound, including guided walks.

On Day 5 we leave early in the morning and enter the park. We head for Dune 45 and climb the dune for a magnificent sunrise over the dunes after which we proceed to Sossusvlei and the 2x4 parking area. From here it is an approximately 5 km walk to the vlei where you are free to explore. Stunning photographic opportunities are available in the dunes.

Early before sunrise then to the impressive Dune`s of Sossusvlei. These Dunes high up to 250 m, consist partly of the sand, the Kalahari desert lain west and partly of the sand coming from the sea. We mount one approx.. 150 m high sanddune and experience a beautiful and impressive sunrise.

We return to camp. In the late afternoon you'll be taken to the nearby Sesriem canyon and return to camp for the evening meal. There is a small swimming pool in the camp if you wish to relax and soak up the sun. CAMPING: Sesriem

DAYS 6 & 7 - Swakopmund, 2 nights Hotel

Two nights in simple hotel accommodation at Swakopmund. A delightful Bavarian-style town, situated snugly between sea and desert. In this looking like German  city (Namibia was an old German colony: German-Southwest- Africa)  is even German spoken   : -))  Here we stay overnight first and only times in correct beds   : -)  in the Hotel of the "Grner Kranz".

Great beaches, deep-sea fishing, quad biking, dune boarding, flights over the desert, Sky-Diving, plus an array of shops, bars and restaurants await you. In Swakopmund you are free to explore at your leisure or partake in the many optional activities. This is also a chance to catch up on laundry, banks and communications.

DAYS 8 & 9 - Etosha National Park, three game drives

Leaving Swakopmund we journey via the awesome granite moonscape scenery for which Namibia is so famous. The mountains and granite mounds provided a home to the San people for thousands of years. We arrive at the Etosha National Park, ready for our big game safari experience.

Saltpans

Dominated by shimmering white saltpans you have a chance to see elephant as well as black rhino, lion and leopard. All camps have floodlit water holes, which are excellent for after dinner game viewing, as well as swimming pools for cooling off during the heat of the day.

Gamedrives

We will enjoy 3 game drives whilst at Etosha - all taken in your WildLife Adventures vehicle. Typically we  make an early start, ideal for morning game viewing, and drive to some of the waterholes in the park before heading back to the rest camp for brunch. Approximately 3-hours per game drive. In the afternoons we take another game drive and return back to the rest camp before dark for dinner.

Dinner to client's own account at one of Etosha's restaurants.

Okaukuejo Campsite
Etosha National Park Rest Camp

DAY 10 - Waterberg Plateau National Park

We leave Etosha bound for the stunning Waterberg Plateau National Park. Historically significant because it was the site of the war between the Germans and the Hereros, the area has now become a haven for many endangered species. It is renowned for its incredible rock formations and walks.

Self-guided walks

Your time in the Waterberg is your own and you are free to walk in the park at your leisure. Excellent sign posted hiking trails make for easy self-guided walks. . CAMPING:  Bernard De La Bat - Waterberg Plateau

DAY 11 - Gobabis

If clients are being dropped off or picked up at this point on the tour, we will travel via Windhoek. In Winhoek we spend a few hours on own leisure, mainly with shopping. In addition is at present a german Carnival-procession. To regard very merrily;  German Cheer-Leaders  in Namibia: -)

We then travel towards the border between Namibia and Botswana and to Gobabis where we will stay overnight at a private game farm. This is our last night in Namibia and a fitting place to hear fireside tales of your journey so far. CAMPING: Zelda's Guest Farm

DAY 12 - Maun, gateway to the Okavango Delta

Border Crossing

We awake early for our departure for the border post to Botswana. Once all the formalities have been completed we will head for Maun, the gateway to the amazing Okavango Delta. We will prepare for the following days and be briefed by guides on what to take into the Delta.

Space in the makoro, the local word for a canoe, and your mode of transport in the delta, is at a premium. A small overnight bag for clothes for 3 days is all that you need. WildLife Adventures will provide all camping and catering equipment, bedding and all foods.

Our lodge is just outside the centre of Maun. Although a small town, Maun has several shops, good communications and banks.

DAYS 13 & 14 - Okavango Delta, 2 nights makoro safari

An early morning pickup awaits us where will be transferred to the makoro poling station by vehicle. We will be assigned our makoro - each complete with a poler /guide. We will arrive at our camp after a two to three hour makoro journey in the delta.

The Delta is an incredible maze of inland waterways and lagoons. We'll be on safari makoro style, poled gently through this haven of wildlife and birds in makoro, canoes hand hewn from logs. At our campground, which lies really in the middle of the wilderness (no showers, no fence + no toilet), impacts we our camp for two days.

You will be taken on game walks by your poler/guides to experience the full splendour of the region. Meals will be carefully planned for this duration. CAMPING: Bush camp in the Okavango Delta

DAY 15 - Nata

After breakfast we are gently poled back to the vehicle pick up point and transferred by vehicle back to our base camp near Maun. We collect our vehicle and depart for Nata.  CAMPING: Nata Lodge

DAY 16 - Chobe National Park, river game cruise

We depart Nata and head for Kasane and our lodge on the banks of the Chobe River to arrive at our lodge around midday for an afternoon sunset game viewing cruise on the Chobe River. There is a swimming pool, restaurant, curio shop and bar at the lodge. Tomorrow (Day 17) you will have a few hours at leisure in the morning for an optional game drive in Chobe National Park or boat cruise on Chobe River.

The fabulous Chobe National Park is famous for its huge herds of elephant and your guided river cruise should provide excellent sightings of elephant, hippo, crocodile, and an impressive array of birds and plains game.

This time we explore the Chobe NP by jeep. We see near by many wild animals, like Zebras, Antilopen etc.. As crowning conclusion, us the king of the animals meets this travel, as it were as parting from the impressing animal world Afrika`s: A male lion. And from a breath-robbing proximity of less than 5 m, without protecting bus cab    : -)     !!!!!

CAMPING: Chobe Safari Lodge

DAYS 17 & 18 - Victoria Falls

Against noon we leave the Chobe NP and drive to the Victoria Falls into Zimbabwe. These impressing, spectacular waterfall are broad 1 Km and 100 m high and with 500,000 cubic  metre water per minute, singularly. With the inspection the Vic Falls, with which we become efficiently wet, we can only confirm, them to the 7 nature wounders of the world belong!!!

(Day 18)  We use the day for a Rafftingtour on the Zambesi. This travel at one of the heaviest game water rivers was impressing very much and us all madly much fun. * gg *.

Since we have time in the early afternoon, we make still another helicopter flight over the Victoria Falls. Not cheaply the fun, but in any case very worth seeing and impressing.

In the evening we go to meals together to a mad Buffet with maintenance program. Here we can try African delicacy, like ostrich, crocodile, Antilope etc.

CAMPING: Victoria Falls Rest Camp and Lodges

DAY 19 - Victoria Falls - Tour ends after breakfast

End of services. Airport transfers and additional accommodation can be arranged by our guides or beforehand with WildLife Adventures Central Reservations.

That was really a very beautiful and varied vacation, at which we collected many impressions. Particularly of country and people and the fantastic animal world of Africa. Special thanks at our Guide Warren, which proved as very competent and friendly and which always was there for us.
Many greetings to all Wildlife-Adventures travelers of England, the USA, Canada, Australia, South Africa, Spain and Germany and hope from you to to hear. Your Micha

Africa, we come back!!!! : -))